Markedsføring af webshop

Mikkla ønskede at forbedre kunderejsen og skabe en bedre sammenhæng på tværs af kanalerne. Derfor blev opgaven at optimere samspillet mellem forskellige kanaler, øge omsætningen og opnå bedre afkast af annoncekronerne.

Kunde

Mikkla

Opgavetype

Online markedsføring

Website

mikkla.dk

Kunden og opgaven

Udarbejdelse af en digital strategi med det formål at øge omsætning

Mikkla er en virksomhed, der primært sælger legetøj til børn på det konkurrenceprægede danske marked. For at opnå en profitabel forretning har fokus været på at skabe synergieffekter mellem digitale kanaler og enheder.

Valget af attributionsmodel var også et fokuspunkt for at kunne allokere annoncebudgetter til de kanaler, hvor man kunne se størst annonceafkast på ens investering i online markedsføring.

Efter en grundig analyse fandt man flere optimeringsmuligheder. Det blev hurtigt klart, at der skulle skabes en sammenhæng mellem indsatserne, så kunderne kunne mærke en rød tråd i kunderejsen.

Især Google Ads blev en central kanal, fordi man kunne udnytte maskinlæring til at nå ud til en købeklar målgruppe, der aktivt var på udkig efter de produkter, som Mikkla.dk sælger.

Man brugte primært Facebook-annoncering i forbindelse med dynamisk remarketing. Man oprettede et produktfeed, så man kunne vise dynamiske produktannoncer baseret på de produkter, som kunderne tidligere havde vist interesse i.

For at opnå en bæredygtig digital strategi med fokus på positivt annonceafkast implementerede man en e-mail marketing-strategi, hvor man i høj grad prioriterede automatiske e-mails baseret på brugeradfærd.

Med denne tilgang kunne man i den samlede kunderejse allokere budgetter for at opnå maksimal effekt af ens indsatser.

Mikkla opererer på et konkurrencepræget marked. Derfor var det nødvendigt med et særligt fokus på livstidsværdi for at skabe en sund og bæredygtig annoncestrategi. Fokus var derfor på at sænke CPM og øge LVT uden at påvirke evnen til at skalere forretningen.

I dag er det lykkedes at skabe en sund forretning med en øget omsætning på over 300%.

Kontakt mig

Fordele ved digital strategi

  • Få større synlighed online
  • Få flere kunder og leads
  • Udnyt og samspil mellem de digitale kanaler
  • Opnå maksimal udnyttelse af din indsats
  • Reducer af cost per acquisition
  • Få bedre branding
Sådan gjorde jeg

Sådan gjorde jeg

Jeg opbyggede en dynamisk og skalerbar opsætning, hvor jeg gav algoritmerne frihed til at arbejde. Løbende allokerede jeg budgetter til de kanaler, hvor jeg kunne se den største effekt.

  • AnalyseJeg udførte en konkurrentanalyse for at finde hurtige gevinster. Det stod hurtigt klart, at vi havde en konkurrencefordel ved at opbygge en stor og dynamisk opsætning i Google Ads.
  • StrategiStrategiens fokus var at skabe en sammenhængende kunderejse på tværs af kanaler for at opnå maksimal effekt af vores indsats.
  • EksekveringJeg valgte en kombination af Google Ads og Facebook-annoncering, kombineret med automatiseret e-mail-marketing.
Udtagelse
Hjælp til fokus på hele kunderejsen

Jeg er imponeret over den måde, Simon arbejder på. Gennem hele samarbejdet har jeg følt mig tryg ved Simons tilgang til opgaven..”

Ejer af Mikkla.dk

Betina

Mikkla

I tæt samarbejde med grafiker Søren Moe og fotograf Jesper Steensbeck har vi produceret content til brug i Mikkla’s digitale strategi.

Andre cases

Læs også andre cases

Få inspiration til, hvordan du kan optimere din online tilstedeværelse endnu mere.

Online markedsføring

Bent Pedersen

Bent Pedersen fik hjælp til online markedsføring.

Branding

INGENIØR`NE

En digital strategi er dybt forankret med virksomhedens overordnet strategi.

Online markedsføring

Mikkla

Mikkla fik hjælp til udvikling af ny hjemmeside.

Kontakt

Få hjælp til markedsføring af din webshop

Jeg har mere end 14 års erfaring med skalering af digitale koncepter. Lad os tage en snak om markedsføring af din webshop.

+45 21749872

kontakt@simongrevang.dk