resultater med seo

Vil du have bedre resultater med SEO?

Søgemaskineoptimering eller SEO har igennem mange år vist sig som en både flygtig og flydende forfølgelse. Da Google og andre søgemaskiner konstant ændrer deres algoritmer, opstår der ofte flere mysterier end konkrete svar. Tingene har ændret sig meget siden de tidligere SEO dage.

Uanset hvordan industrien har udviklet sig igennem årene, har én tendens forblevet den samme: algoritmerne bliver klogere og søgemaskinerne bliver bedre til at indeksere indhold til brugerne.

SEO er stadig den bedste måde, hvis du ønsker at øge din organiske trafik. Med analyser af søgeord, H1 og H2 tags, algoritmer der ændrer sig, hjemmesidens hastighed m.m. Så er det let at glemme om menneskerne bag dette.
Løsningen er at forbedre on-site SEO ved at optimere for brugerne og fokusering på ‘over folden’.

Er du ny indenfor SEO? Så vil jeg anbefale dig at læse min SEO guide, da du her vil få grundlæggende forståelse for arbejdet med SEO

Google Hummingbird

Google har længe været førende i at leverer brugbare resultater fra søgemaskinens resultater. Udtrykket optimering henviser til, hvor relevante søgeresultater er til brugerens oprindelige hensigt.

Så med hver introduktion af Googles algoritmer og opgraderinger, vil browseren forsøge at tænke endnu mere som en af sine brugere og levere de mest tilfredsstillende resultater fra søgemaskinen.

Med Hummingbird opdateringen bevæger Google sig fra den analytiske del ind i de mere konteksttulle aspekter af, hvordan brugeren søge efter indhold.

Kort sagt, Google forsøger at blive ‘menneske’ med henblik på at levere det bedst mulige indhold til sine brugere inden for kortest tid.

Fokuser på brugeroplevelsen

Uanset om dine besøgende bruger en betroet internetudbyder eller den hurtigste VAST satellit internettet har til rådighed, vil deres samlede tilfredshed med din hjemmeside stadig koges ned til, om de får præcis, hvad de ønsker inden for kort tid.

Her er flere foranstaltninger af brugeroplevelse, du kan teste din egen hjemmeside med for at se, hvor godt du i virkeligheden gør det.

  1. Hurtig load tid

    Forventer du en bruger vil vente på at din side bliver indlæst? Så må du tro om igen.
    Der er for mange konkurrenter, der belønner brugerens interesse med øjeblikkelig tilfredsstillelse.I en ny undersøgelse viser, at 3 ud af 5 er mindre tilbøjelige til at vende tilbage til en hjemmeside, som ikke præsterede optimalt.

  2. Placering af den ønskede information ‘over folden

    Det handler i høj grad om at sætte de vigtigste oplysninger om din hjemmeside ‘over folden’.

    I en verden af web-baseret markedsføring, er dette udtrykket for at placerer det vigtigste indhold over linien, således brugeren ikke behøver at scrolle ned for at læse.Du risikerer at brugeren vil forlade din side med det samme, hvis du placerer det relevante indhold således, at brugeren bliver nødt til at scrolle ned på din hjemmeside for at finde det.

    Eksperter mener, at indholdet ‘over folden’ griber omkring 80% af vores opmærksomhed.

  3. Nem og mobilvenligt design

    Hvis en bruger kan få adgang til din hjemmeside for at finde de ønskede oplysninger inden for kort tid, så er du lykkes med opgaven.
    Det handler om at gøre din hjemmeside så enkel og tilgængelig så brugeren intuitivt kan navigere hen til, hvad de er på udkig efter.En god test er at have en bruger til at navigere rundt på din hjememside for at finde forskellige information, som du definerer.
    Hvis det tager brugeren i gennemsnit 4 eller flere klik til at få adgang til de ønskede oplysninger, er der for mange klik.

    Er dette tilfældet bør du kigge nærmere på din hjemmesides brugeroplevelse.

  4. Begræns pop-ups

    Pop-ups bruges i dag til rigtig mange ting f.eks. bruges til de til at tilbyde freebie eller en rabat.
    Målet med pop-ups er at lokke den besøgende til at indtaste deres e-mailadresse, og herefter abonnere på f.eks. et nyhedsbrev.
    Brugeren bliver altså modvilje bombarderet med pop-up, når de besøger din hjemmeside.Prøv at kigge din hjemmeside godt igennem. Tager du dig selv i, at blive irriteret over pop-ups eller andre forstyrrende elementer, så bør du gøre noget ved det.
    At finde en balance er nøglen. Pop-up kan sagtens være til gavn for din hjemmeside, hvis du er særlig opmærksom på ulemperne forbundet med dem.Ulemperne ved pop-ups er ofte højere afvisningsprocent og en højere afvisningsprocent kan føre til færre konverteringer.

  5. En mobilvenlig hjemmeside er vigtig

    Betydningen af at have en mobilvenlig hjemmeside kan ikke overvurderes. Ikke nok med at Google ranking (Mobilegeddon) kan være afhængig af at din hjemmeside er mobilvenlig, men med mere end halvdelen af alle søgninger, som foregår på mobile enheder, så siger det sig selv at en mobilvenlig hjemmeside er vigtig.

  6. Oplysende og engagerende indhold

    Den vigtigste faktor er, at din indholdet på din hjemmeside skal være af høj kvalitet. Det vil sige, at din indhold skal være både spændende og engagerende for den målgruppe, som du gerne vil ramme med dine budskaber.
    Brugerne ønsker information, som de kan bruge her og nu. Derfor bør du arbejde på indhold, der præcist matcher brugeren behov.

    Sørg desuden for, at indholdet indlæses hurtigt på enhver skærmstørrelse så du ikke lader brugeren vente unødigt.Lad det være nemt for brugeren at dele, blogge om eller bruge indholdet i deres købsbeslutning.

Der er rigtig mange elementer i arbejdet med SEO, men hvis du følger disse 6 gode råd vil du være godt på vej.
Sørg for at fokuserer på indholdet over folden. Præsenter det vigtigste indhold for brugeren, og led dem på vej i deres købsbeslutning.

Hvis du har spørgsmål, er du meget velkommen til at skrive til mig. Du kan også skrive en lille kommentar nedenfor.