Mikkla
Mikkla havde et ønske om at skabe bedre sammenhæng i kunderejsen. Casen bestod i at optimere samspillet mellem kanaler, øge omsætning og få bedre afkast af annoncekronerne.

Udarbejdelse af en digital strategi med det formål at øge omsætning
Fo at opnå en profitabel forretning havde jeg fokus på at skabe synergi imellem digitale kanaler og enheder. Valg af attributionsmodel var ligeledes et fokuspunkt for at kunne allokere annocnebudgetter.
Betina fra Mikkla.dk henvendte sig til mig for at få professionel rådgivning til online markedsføring af hendes webshop.
Efter en grundig analyse fandt jeg flere optimeringsmuligheder. Det stod hurtigt klart, at hendes digitale set-up skulle have en rød tråd for at skabe et bedre samspil imellem Google Ads og Facebook annoncering.
Ved at fokusere på kunderejsen kunne jeg allokere annoncebudgetter for at understøtte aktiviteterne på de forskellige kanaler.
Mikkla bevæger sig i et konkurrencepræget marked, og derfor ville det være nødvendigt at fokusere på livstidsværdi for at skabe en sund forretning. Mit fokus var således at sænke CPM og øge LVT – her blev e-mail marketing og automation en vigtig kanal.
I dag er det lykkedes at skabe en sund digital forretning med øget omsætning på +300%.
Sådan gjorde jeg
Jeg byggede et dynamisk og skalerbart set-up, hvor jeg gav algoritmerne plads til at kunne arbejde. Løbende allokerede jeg budgetter til de kanaler, hvor jeg kunne se størst effekt.
Analyse
Jeg udarbejdede en grundig søgeordsanalyse for at finde ud af populære produkter, samt hvilke søgeord og sætninger målgruppen bruger.
Strategi
Strategiens fokus blev at skabe en rød tråd igennem hele kunderejsen på tværs af kanaler for at skabe maksimal effekt af indsatsen.
Eksekvering
Jeg valgte en kombination af Google Ads og Facebook annoncering kombineret med automatisk e-mail marketing.
Ejer af Mikkla.dk,
Betina
Hjælp til fokus på hele kunderejsen
Jeg er imponeret over måden Simon arbejder på. Igennem hele samarbejdet har jeg følt mig tryg ved Simons måde at gribe opgaven an på.”
Læs også andre cases
Få inspiration til hvordan du kan gøre endnu mere ud af din online tilstedeværelse.
Skal vi tage en snak?
Jeg hjælper virksomheder i Esbjerg om omegn med online markedsføring. Lad os tage en uforpligtende snak om dine muligheder.
