E-mail marketing

E-mail marketing bruges til at fremme produkter, tjenester, ydelser eller andre budskaber. E-mail marketing er en effektiv måde at nå brugerne direkte via e-mail.

Markedsføring via e-mail er en omkostningseffektiv og populær markedsførings disciplin, hvor du har mulighed for at ramme en specifik målgruppe med præcise og målrettede budskaber.

E-mail marketing er kendt for at være en af de kanaler, som giver det højeste investeringsafkast. Undersøgelser viser, at for hver krone der investeres i email marketing genereres 38 kroner i ROI.

Der findes mange tjenester til at bygge email kampagner og håndtere subscribers, som giver mulighed for at sende personlige e-mails, der bidrager til øget engagement og større afkast.

Så snart brugerne er tilføjet din liste begynder de at give dig mange nyttige oplysninger om deres interesser og købsadfærd. Du kan opsætte kampagner som kun sender til kunder, der er interesseret i at modtage e-mails, når der er udsalg på bestemte produkter.

KONTAKT MIG I DAG
Lad os tage en snak om dine muligheder

Lad mig hjælpe din med e-mail marketing

Med base i Esbjerg hjælper jeg virksomheder med effektiv e-mail marketing. Jeg ved hvordan man bygger en effektiv e-mail kampagne.

Jeg har mange års erfaring og uddannelse indenfor digital markedsføring på strategisk, taktisk og operationelt niveau.

Du er meget velkommen til at kontakte mig for en helt gratis og uforpligtende snak om dine muligheder.

Fordele ved e-mail marketing

  • Omkostningseffektiv
  • Stor rækkevidde
  • Højere ROI
  • Målbar og fleksibel
  • Relevant

Fordele ved e-mail marketing

I dag findes der rigtig mange muligheder indenfor online markedsføring. Online markedsføring dækker blandt andet over sociale medier, søgemaskineoptimering, betalt annoncering og e-mail marketing.

Mange tror fejlagtigt, at e-mail marketing ikke virker mere og er ved at være en uddøende disciplin. Hvis du ikke bruger e-mail i din markedsføring går du glip af de store muligheder der er i e-mail markedsføring.

E-mail markedsføring er en af de mest rentable kanaler indenfor online markedsføring.

E-mail markedsføring har større rækkevidde

Facebook hævder at have over 1 milliard aktive brugere og med Twitters 255 millioner, er det fristende at tro, at sociale medier er den mest effektive måde at nå brugerne på. Disse tal kan dog ikke slå statistikkerne om brug af e-mails.

Ifølge Radicati forventes det samlede antal e-mail konti på verdensplan at nå 4,9 milliarder i løbet af 2017.

Selvom det måske kan lyde overraskende, skal prøv at tænke på din egen online adfærd. Når du køber produkter i en webshop, skal du bruge en e-mailadresse. Når du skal logge ind på Facebook eller Twitter skal du bruge en e-mailadresse.

E-mails er en slags valuta på internettet fordi e-mails ofte bruges i bytte for noget. Derfor er e-mail marketing effektivt til at forbinde virksomheder med deres kunder, hvis det bruges strategisk rigtigt.

E-mail markedsføring leverer budskaberne

Hvis man er tvunget til at vælge imellem en ny tilmelding til nyhedsbrev eller en ny fan på Facebook, så bør valget være en ny tilmelding til nyhedsbrevet.

For det første bliver 90 % af alle e-mails leveret direkte til modtagerens indbakke, mens kun 2% af dine Facebook fans ser dine indlæg i deres newsfeed.

Det skyldes, at Facebook begrænser den organiske rækkevidde af indlæg i brugernes newsfeed for at fremme den betalte annoncering på Facebook.

Det vil sige ,at hvis du sender en opdatering på Facebook til dine 10.000 følgere, så vil kun omkring 200 af dem have mulighed for at se beskeden i deres newsfeed.

Alternativt, hvis du sender en email kampagne til 10.000 mennesker til tilmeldte på din liste, så vil mindst 9000 af dem modtage beskeden direkte i deres indbakke.

Det betyder, at budskabet har 45 gange større sandsynlighed for at blive set ved brug af e-mail marketing fremfor Facebook.

E-mail markedsføring er en dokumenteret effektiv markedsføringskanal som sikrer, at brugerne får dit budskab.

E-mail markedsføring øger konverteringsraten

En konvertering kan være et lead, salg, medlemskab eller en anden metrik, der er unik for din forretningsstrategi. Det er det ultimative mål for virksomheder at vende brugerne til betalende kunder.

E-mail markedsføring er kendt for at være en kraftfuld kanal, når det kommer til at drive konverteringer.

Faktisk er den gennemsnitlige klikfrekvens for en e-mail kampagne omkring 3%, mens den gennemsnitlige klikfrekvens fra f.eks. et tweet er omkring 0,5%.

Det betyder, at man har 6 gange mere tilbøjelighed til at få nogen til at klikke på din hjemmeside via e-mail markedsføring, end du er med f.eks. et tweet fra Twitter.

Når du sender en e-mail til din liste, så betyder det, at brugerne har tilkendegivet at de gerne vil høre fra dig. Dette er ikke altid tilfældet med sociale medier.

E-mail markedsføring er målbar. Det vil sige, at man har mulighed for at måle på åbningsrater, klikrater, sociale delinger og hvor e-mail marketing kan ses på bundlinjen

E-mail markedsføring har højere ROI

E-mail markedsføring er kendt for at være den mest effektive markedsføringskanal med højeste ROI (return of investment).

E-mail marketing giver i gennemsnit 3,800 % investeringsafkast for virksomheder. Det betyder, at for hver krone virksomhederne bruger på e-mail markedsføring får de et gennemsnitlig afkast på 38 kroner.

Grunden til e-mail markedsføring giver højere ROI skyldes, at der er mulighed for at levere meget personlige og relevante budskaber. I modsætning til de store sociale netværk, hvor du sender statusopdateringer til alle følgerne, uanset deres placeringer, interesseret og købshistorik giver e-mails virksomheder mulighed for at være målrettet med budskaberne.

Jo flere data virksomheden har om sine kunder og leads desto mere målrettet kan man være i sine e-mail kampagner.

Kontakt mig i dag
Lad os tage en snak om dine muligheder