Google Adwords

Google Adwords er Googles PPC-annonceringsnetværk. Google Adwords giver dig mulighed for at vise annoncer baseret på søgeord og søgetermer. Annoncerne kan vises både som tekst annoncer og bannere i Google og på relevante hjemmesider i Googles store netværk.

Google Adwords omkostningseffektive online annoncering, hvor du bliver set på relevante søgninger. Annoncerne vises på det tidspunkt, hvor brugerne er på udkig efter et produkt eller service du tilbyder.

Løbende analyser og splittest vil føre til at dine kampagner bliver endnu bedre, og dermed føre til væsentlig stigning af udbyttet. Konstant optimering skaber langsigtet omkostningseffektiv online markedsføring.

Google Adwords er 100% målbar. Du kan således følge omsætning og ROI på alle dine kampagner. På den måde sikrer du dig, at annoncering med Google Adwords er rentabel for din forretning.

Brug kontaktformularen til at kontakte mig. Så vender jeg tilbage hurtigst muligt.

KONTAKT MIG I DAG
Lad os tage en snak om dine muligheder

Jeg arbejder til dagligt med Google Adwords, hvor jeg hjælper virksomheder med at skabe flere salg og leads. Jeg har gennemført Googles akkrediteringsprogram og er dermed  Google Adwords Qualified Individual.

Jeg har desuden en lang række uddannelser indenfor online markedsføring. Jeg ved hvordan man får online kanaler til at arbejde sammen og dermed få bedre resultater.

Har du brug for hjælp til Google Adwords? Lad os tage en snak om mulighederne for et godt samarbejde.

Fordele ved Google Adwords

  • 100% målbar
  • Tiltrækker organisk
  • Flere besøgende og leads
  • Langsigtet strategi

Hvad er Google Adwords?

Google Adwords er Googles online annoncering program. Med Google Adwords kan man oprette online annoncer f.eks. i Googles søgeresultater målrettet personer,  som er interesseret i dine produkter eller de ydelser du tilbyder.  

Google Adwords fungere som et bud system, hvor dem der har de bedste kampagner til den rigtige pris vinder auktionen så deres annoncer bliver vist.

Der findes forskellige budstrategier ved Google Adwords.  

Google Adwords er opdelt i 2 kategorier

  1. Søgenetværk hvor man kan placere tekstannoncer i søgemaskinernes resultater.
  2. Displaynetværket hvor annoncerne placeres som displayannoncer på et stort antal hjemmesider på tværs af internettet.

Google Adwords søgenetværk

Når en bruger laver en søgning på Google får man en række forslag. De første resultater er PPC annoncer fra Google som for tiden er markeret med grøn tekst, hvor Google gør opmærksom på det er reklame.

Der er rigtig mange muligheder med Google Adwords annoncering. Du er velkommen til at kontakte mig, hvis du ønsker at vide hvordan Google Adwords kan hjælpe din forretning med at vækste.

Hvordan virker Google Adwords?

Google Adwords fungere hovedsagelig som et auktionssystem, hvor man angiver bud for at vinde auktionen og retten til at være placeret øverst i Google med sin annonce for et givent søgeord eller søgeterm.

Hvis der er mere end én annoncer som byder på et søgeord, så beslutte Google om annoncen er relevant for brugerens søgeforespørgsel og udløser auktionen automatisk.

For at opnå gode resultater og lave priser med Google Adwords er der flere faktorer der spiller ind.

Man skal som annoncør sørge for at have en god struktur på sine Google Adwords kampagner. Søgeord skal matche relevante annoncer som igen skal matche relevante landingpages.

Der er med andre ord rigtig mange ting, som skal gå op i en højere enhed når man arbejder med Google Adwords.

Ad rank er den måde Google vurdere annoncernes relevans og den er nøglen til succes.

Hvad er Ad Rank?

Ad rank bestemmer dine annoncers placering i Googles søgeresultater. Ad rank er en beregning der sker, så snart en bruger laver en søgning som udløser din annonce.

Google bestemmer annoncerangering baseret på to vigtige faktorer, maksimumbud og kvalitetsresultat. Ligningen hedder:

Annonceplacering = CPC bud X kvalitetsresultat

Maksimum bud

Maksimum bud er det beløb du er villig til at betalte hver gang en bruger klikker på din annonce. Dette kaldes også cost pr. click (CPC). Din annonce er mere tilbøjelig til at blive vist over dine konkurrenter, hvis din maksimum bud er højrer end deres.

Men at byde over dine konkurrenter alene vil ikke garantere din annonce rangeres bedre. Google rangere nemlig også baseret ud fra kvalitetsresultat.

Kvalitetsresultat

Kvalitetsresultat er resultatet af hvor godt annoncegruppe, en annonce og en landingpage matcher brugerens søgeforespørgsel, og hvor sandsynligt det er, at brugeren vil klikke på annoncen. Kvalitetsresultat beregnes af Google på en skala fra 1-10, hvor 1 er det dårligste og 10 er det bedste resultat.

Tre faktorer afgør kvalitetsresultatet

  1. Forventet klikfrekvens (CTR)
  2. Annoncerelevans
  3. Landingpage oplevelsen

Forventet klikfrekvens

Google vurdere hvor sandsynligt det er, at dine annoncer vil blive klikket på når det er vist for et søgeord.

Den forventede klikfrekvens (CTR) afgør om dit søgeord er tilbøjeligt til at få en bruger til at klikke på dine annoncer.  Google laver sin vurdering ud fra tidliger resultater baseret på annoncens placering. Google giver en forventet klikfrekvens for et søgeord baseret på den antagelse, at søgeordet vil matche pågældende søgeord præcist.

Når en bruger har lavet en søgning og auktionen finder sted vil Google beregne en mere præcis klikfrekvens baseret på søgeord, type enhed og andre faktorer.

Forventede klikfrekvens kan have tre statusser – gennemsnitlig, over gennemsnittet eller under gennemsnittet.

En gennemsnitlig og en over gennemsnittet status betyder, at der ikke er væsentlige problemer med søgeordenes forventede klikfrekvens når de sammenlignes med andre søgeord i Google Adwords netværket.

En klikfrekvens under gennemsnittet betyder, at du bør foretage ændringer for at få bedre kvalitetsresultat.

Den forventede klikfrekvens er en forudsigelig status som hjælper til at afgøre, hvordan søgeordet optræder indenfor en given kampagne og på tværs af andre annoncørs konti.

Annoncerelevans

Annoncerelevans er en status der bygger på matchet mellem søgeord og annonce. Det er Google der vurdere om en søgning på Google er relevant for din annonce.

Der er tre typer statusser for annoncerelevans – under gennemsnittet, gennemsnitlig og over gennemsnittet. Du kan bruge annoncerelevans status til at identificere, hvilke søgeord der ikke er relevante for din annonce og foretage nødvendige ændringer.

Destinations oplevelse

Google vurdere destinations oplevelse ved at bestemme, hvor relevant din landingpage er for annoncen og brugerens søgeterm. Destinations oplevelse status beskriver om din landingpage er en god oplevelse for besøgende der landede på siden efter at have klikke på en Google Adwords annonce.

Landingpages der er tydelige og tilbyder relevant information til besøgende får status gennemsnitlig eller over gennemsnittet. Landingpages uden relevant oplysninger,  som Google vurderer til utroværdige eller ikke er mobilvenlige får status under gennemsnittet.

For at få en høj kvalitetsresultat og dermed forbedre annoncerangering, er det vigtigt, at du optimere søgeord, annoncer og destination oplevelse af landingpage så de er relevante for brugerne. Derudover skal maks bud på annoncen være passende for at opnå høj kvalitetsresultat.

Google Adwords displaynetværk

Med Google Adwords displaynetværk har du mulighed for at placere bannerreklamer på relevante hjemmesider i Googles netværk.

Google displaynetværk giver dig mulighed for at forbindelse til dine kunder i en lang række annonceformater på tværs af det digitale landskab.

Google displaynetværk omfatter over to millioner hjemmesider som har en rækkevidde på over 90% af alle mennesker på internettet.

I modsætning til søgenetværket giver displaynetværket mulighed for at fange brugernes opmærksomhed tidligere i købs cyklussen. For eksempel kan man tilbyde gratis prøveperioder, hvis du annoncerer for et Saas produkt, der har læst anmeldelser om produktet.

Google bruger kontekstmålretning til at matche annoncer til relevante hjemmesider på displaynetværket og bestemmer det centrale tema. Temaet matches annoncen ved hjælp af søgeord, sprog og gæsternes seneste browserhistorik og geografisk målretning.

Du kan vælge typer af websites, hvor du ønsker annoncerne skal placeres. Og du har mulighed for at blokere for hjemmeside, hvor du ikke ønsker din annoncer skal placeres.

Google displaynetværk kan bruges i remarketing kampagner til at nå brugere, som tidligere har været på din hjemmeside uden at foretage ønskede handling.  

Du kan bruge forskellige annonceformater til at engagere dit publikum via displaynetværket f.eks. tekster, billeder, video eller rich media format annoncer.

Både søgenetværk og displaynetværk giver en lang række unikke fordele inden for online annoncering. Er du nysgerrig på at vide mere? Du er altid velkommen til at kontakte mig til en uforpligtende snak omkring et samarbejde.

Kontakt mig i dag
Lad os tage en snak om dine muligheder

0/0