Planlægning

God planlægning er ofte afgørende for at få succes. Sådan er det også med digital markedsføring.

At bygge en god markedsføringskampagne kan enten være simpel eller meget kompleks. Du skal derfor finde ud af hvor din virksomhed er på denne skala. Du skal vide, hvad din virksomhed er og hvad den har brug for at bevæge sig fremad.

Planlægning af online markedsføring er forskellig fra virksomhed til virksomhed. Vil du have succes med online markedsføring, er det vigtigt at planlægge indsatsen grundigt.

En markedsføringsstrategi må aldrig blive så kompleks at den bliver uoverskuelig.

Alle virksomheder har forskellige behov. Planlægningen starter altid med at man finder ud af, hvad virksomhedens mål med online markedsføring er. Målet skal være målbart og realistisk.

Planlægning af en markedsføringsindsats har flere vigtige formål. Ønsker du hjælp til planlægning af jeres markedsføringsindsats?

Kontakt mig for at høre om mulighederne.

KONTAKT MIG I DAG
Lad os tage en snak om dine muligheder

Jeg hjælper virksomheder med at planlægge deres online markedsføring.

Jeg har over 8 års erfaring og uddannelse indenfor digital markedsføring på strategisk, taktisk og operationelt niveau.

Du er meget velkommen til at kontakte mig for en helt gratis og uforpligtende snak om dine muligheder.

Fordele ved planlægning

  • Klare og realistiske mål
  • Grundige overvejelser
  • Større chance for succes
  • Reducer tid og ressourcer

Hvordan planlægger man en markedsføringsindsats?

Planlægning af en markedsføringsindsats tager udgangspunkt i en digital strategi.

Grundig research og analyser er vigtige elementer i planlægningen. En indledende markedsanalyse for virksomhedens produkt(er) eller service giver et overblik over markedet og konkurrencesituationen. Det er med til at skabe en realistisk vurdering af mulighederne for din virksomhed.

De forretningsmæssige mål for markedsføringen skal være klare og relevante. Disse mål kan være brand awareness, flere salg, øger kundefastholdelse eller at reducere virksomhedens cost pr. acuss acquisition (pris pr. kunde erhvervelse).

Ud fra virksomhedens digitale mål kan man definere, hvad de vigtigste KPI’er er. Disse KPI’er kan være at reducere brugere der forlader kurven uden at afslutte købet i en webshop eller det kan være flere sign-ups til en nyhedsmail.

KPI’erne kan måles og analyseres ved hjælpe af for eksempel Google Analytics. Her har man mulighed for at opsætte mål og derefter spore alt hvad der foregår på virksomhedens hjemmeside.

Når de vigtige KPI’er er defineret kan man begynde at gøre planlægningen mere konkret ved at lave en defineret målgruppe.

Under planlægningsfasen kan man udarbejde en persona. Ud fra denne persona beskriver man de problemer, man som virksomhed løser for specifikke typer af mennesker.

Hvilke digitale kanaler skal virksomheden markedsføres på?

Under planlægningen af en markedsføringsindsats finder man ud af, hvilke digitaler kanaler skal være tilstede på.

Den digitale kanalstrategi kan være søgemaskineoptimering, PPC, Display, e-mail marketing, social media marketing, affiliate, mobil osv.

I dag møder kunderne virksomheder på mange forskellige kanaler. Der kan ofte gå rigtig lang tid fra det første kontaktpunkt til brugeren bliver til en kunde for virksomheden.

Facebook er en kanal som er rigtig god til oplysning og branding af virksomheder. Det kan være på Facebook at kunderne har deres første kontaktpunkt med virksomheden.

Brugerne bliver informeret, men køber måske ikke når de ser en annonce på Facebook første gang. Fordelen ved Facebook annoncering er, at brugerne nu kunder til virksomhedens og hvad den står for.

Dage eller uger efter brugeren er præsenteret for virksomheden på Facebook, er den mest relevante målgruppe måske ved at være moden og så langt fremme i købsprocessen, at det bliver en til et køb.

Kontakt mig i dag
Lad os tage en snak om dine muligheder

0/0