Webanalyse

Webanalyse bruges til at måle og analysere data som giver en bedre forståelse af brugernes adfærd på en hjemmeside. Med data indsamlet fra webanalyser giver et bedre udgangspunkt når man skal optimere hjemmesiden for at nå virksomhedens opsatte KPI’er

Webanalyser kan give svar på en lang række spørgsmål om virksomhedens hjemmeside og kunder f.eks. hvor mange besøger hjemmesiden, hvor længe bliver de, hvor mange sider besøger de, hvilke sider besøger de, hvor kommer besøgende fra og bliver de til kunder.

Med andre ord, giver webanalyse en lang række vigtige svar på om hjemmesiden tjener sit formål eller ej.

Virksomheder bruger webanalyser til at måle og benchmarke hjemmesidens ydeevne. Derudover giver webanalyser adgang til en række nøgletal der er afgørende for virksomheden.

Jeg hjælper virksomheder med at optimere deres digitale indsats ved hjælp af grundige webanalyser. Jeg kan hjælpe med at analysere virksomhedens hjemmeside, og dermed få svar på en lang række vigtige nøgletal.

Du er velkommen til at kontakte mig til en uforpligtende snak.

KONTAKT MIG I DAG
Lad os tage en snak om dine muligheder

Jeg hjælper virksomheder med udarbejdelse af webanalyser.

Jeg har over 8 års erfaring og uddannelse indenfor digital markedsføring på strategisk, taktisk og operationelt niveau.

Du er meget velkommen til at kontakte mig for en helt gratis og uforpligtende snak om dine muligheder.

Fordele ved webanalyse

  • Indsamling af data
  • Få svar på om opsatte KPI’er nåes
  • Få et indblik i performance
  • Lær din målgruppe bedre at kende

Derfor er webanalyse vigtigt

Webanalyser giver indsigt og data, der kan bruges til at skabe en bedre brugeroplevelse for besøgende. Webanalyser kan også bruges til at konkludere om virksomhedens hjemmeside lever op til de opsatte KPI’er.

Forståelsen af brugeradfærd er nøglen til at optimere hjemmesiden efter centrale konverteringsmål. Det vil give svar på de mest populære sider, og de mest populære kanaler.

Med webanalyser kan du få præcise svar, og spore effekten af dine online markedsføringskampagner. Du ved med andre ord hvad der virker – og hvad der ikke gør.

Webanalyse er altså nødvendig for at afgøre, hvorvidt virksomheden rammer opsatte KPI’er. Derudover kan webanalyser bruges til fremtidig udvikling af digitale strategier og hjemmesiden, så du kan sikre en løbende forbedring og udvikling af brugeroplevelsen på din hjemmeside.

Webanalyser definere din online strategi

Webanalyse er mere en blot installere et script fra Google Analytics på en hjemmeside og oprette en månedlig rapport, der viser antallet af besøgende.

Webanalyse kræver analyser og fortolkning af data før de har nogen reel værdi for at træffe informerede beslutninger.

Grundig brug af analytisk data giver en langt større og bedre forståelse for de brugere der besøger en hjemmeside. Denne forståelse er afgørende for at udvikle en online strategi.

Uanset hvad målet måtte være, er det vigtigt at vide, hvordan brugerne oplever hjemmesiden. Det giver mulighed for at optimere den digitale strategi og definere fremtidige mål.

Opsæt mål for hjemmesiden

Webanalyse er en cyklisk proces, der skal køre sideløbende med en løbende udvikling og optimering af en hjemmeside. Det er derfor vigtigt hele tiden at analyse og dokumentere, hvordan brugeradfærd ændrer sig, når der laves forbedringer på hjemmesiden.

Et eksempel på en målsætning kan være at få flere brugere eller kunder til at læse en FAQ i håb om, at færre vil kontakte firmaet for at få svar på spørgsmål, fordi svaret allerede finde på hjemmesiden.

Det er en meget enkel målsætning, men det kan være ganske effektivt, hvis den kan bidrage til at reducere den manuelle betjening af kunder. Samtidigt er det nemt at måle om indsatsen er lykkedes eller ej.

Undgå at gætte og spilde ressourcerne

Uden webanalyse vil det være umuligt at vide, om du rykker virksomheden tættere på mål eller længere væk. Det er vigtigt med løbende webanalyser og dokumentation af ændringerne i brugernes adfærd for at drive en god hjemmeside, der lever op til virksomhedens online strategi.

En anden fordel er, at webanalyse og dokumentation af brugernes adfærd er et kraftfuldt værktøj til at demonstrere ROI for at udvikle hjemmesiden og sikre finansiering til yderligere forbedringer.

Kontakt mig i dag
Lad os tage en snak om dine muligheder

0/0