Facebook annoncering Esbjerg

Facebook-annoncering giver dig mange muligheder for at segmentere og rette dine beskeder til målgrupper, der er relevante for dig.

SEO Esbjerg - Simon Grevang er ekspert i søgemaskineoptimering og bosat i Esbjerg

Facebook annoncering Esbjerg

Facebook-annoncering giver dig en bred vifte af muligheder for at målrette og segmentere dine budskaber til målgrupper, der er relevante for dig.

Om Facebook annoncering

1. Om Facebook annoncering

Som virksomhedsejer bør du altid være åben over for alternative måder at markedsføre din virksomhed på. Nogle gange kan det være overraskende, hvilke kanaler der viser sig at være endnu mere effektive end de traditionelle, såsom trykte annoncer og radioreklamer.

Disse kanaler kan være velegnede til “top funnel” og branding, men de giver ikke mulighed for målretning, segmentering eller analyse af markedsføringsresultaterne.

Jeg har bemærket, at mange virksomheder i Esbjerg endnu ikke har prøvet Facebook-annoncering, hvilket efter min mening er en fejl. Facebook-annoncering kan være overraskende effektiv, selv for små og mellemstore virksomheder med en lokal tilstedeværelse i Esbjerg.

Uanset hvilken type virksomhed du har, og hvem din målgruppe er, kan stort set alle drage fordel af Facebook-annoncering, herunder restauranter, lokale håndværkere og større virksomheder med lokale kunder i Esbjerg.

I denne artikel vil jeg dele min ekspertise som akkrediteret Facebook-annonceringsspecialist og dele, hvordan virksomheder i Esbjerg kan inkludere Facebook-annoncering som en del af deres markedsføringsstrategi.

Min baggrund for at skrive denne artikel er mange års erfaring med Facebook annoncering. Jeg er desuden akkrediteret af Facebook. Jeg arbejder til dagligt med Facebook annoncering for en række virksomheder i Esbjerg.

Facebook annoncering for virksomheder i Esbjerg

2. Facebook annoncering for virksomheder i Esbjerg

Jeg har mange års erfaring med Facebook-annoncering og er også akkrediteret af Facebook. Mit daglige arbejde involverer Facebook-annoncering for flere virksomheder i Esbjerg.

Dette skyldes muligvis, at online markedsføring kan være en stor udfordring for mange virksomheder, og at nogle kan have svært ved at forstå det.

Når jeg skal købe dagligvarer, ved jeg også, hvilke virksomheder jeg skal gå til, uanset om det er hudpleje, tøj, restauranter eller lignende. Jeg bruger sjældent Google til at finde disse.

Facebook-annoncering kan i mange tilfælde være effektiv til at placere din virksomhed “top of mind” hos dine potentielle kunder i Esbjerg.

Du kan nå ud til de lokale i Esbjerg det rigtige sted og på det rigtige tidspunkt med Facebook-annoncering

 

Målretning af geografiske områder med specifikke tilbud er muligt med Facebook-annoncering

annoncer. Dette betyder, at dine Facebook-annoncer kun vises til personer i nærheden af Esbjerg og din virksomhed.

Du betaler altså ikke for at ramme personer i København med dine budskaber til personer, der bor i Esbjerg. Dette sparer dig for markedsføringskroner og giver dig desuden en højere konverteringsrate, fordi dine annoncer bliver mere relevante for målgruppen.

Du kan også oprette en brugerdefineret målgruppe, hvor du kan målrette dine annoncer til tidligere kunder, som har afgivet deres e-mailadresse eller telefonnummer. Hvis du har et loyalitetsprogram, kan du også importere data derfra til Facebook.

Der er mange muligheder for at målrette, segmentere og tilpasse dine kampagner på Facebook, så du kan få mest muligt ud af dine annoncekroner.

 

Fortæl lokale historier

Med Facebook annoncering kan du fortælle historier om din virksomhed, som lokale i Esbjerg normalt ikke ville søge efter på Google.

Hvis du driver en restaurant eller café i Esbjerg, kan du tiltrække spisende gæster med et billede af dagens menu. Du kan også bede brugerne om at dele og “tagge” hinanden på annoncen, hvilket vil øge annoncens performance.

Der er mange muligheder for at fortælle spændende historier om din virksomhed til potentielle kunder i Esbjerg med Facebook annoncering.

 

Fortæl lokale historier

Med Facebook-annoncering kan du fortælle historier om din virksomhed, som lokale i Esbjerg normalt ikke ville søge efter på Google.

Hvis du driver en restaurant eller café i Esbjerg, kan du tiltrække spisende gæster med et billede af dagens menu. Du kan også bede brugerne om at dele og “tagge” hinanden på annoncen, hvilket kan øge annoncens performance.

Der er mange muligheder for at fortælle spændende historier om din virksomhed til potentielle kunder i Esbjerg med Facebook-annoncering.

 

Lad din virksomhed tilbyde noget gratis

Jeg siger ikke, at altid alt skal være gratis, men når det kommer til Facebook-annoncering, kan der være stor værdi i at tilbyde noget gratis eller måske et “slå til nu”-tilbud.

Du kan tilbyde viden via en artikel, en analyse/test eller en gratis drink. Der er mange muligheder for at tilbyde potentielle kunder noget gratis.

I modsætning til Google Ads er brugerne på Facebook ikke i et stadie, hvor de aktivt søger efter dine produkter. Du kan derfor ikke forvente, at brugerne på Facebook køber noget lige efter at have set din annonce, selvom de er interesseret i den. Attribution og værdien heraf er et vigtigt element.

Google Ads er en ekstremt effektiv markedsføringskanal, fordi annoncerne bliver vist til en målgruppe, som er interesseret i produkterne lige nu.

Det samme gør sig ikke gældende for Facebook-annoncering. Du ved ikke, om brugerne på Facebook er interesseret i at købe dine produkter eller tjenester. Derfor er du nødt til at vække deres interesse ved at tilbyde noget, der giver brugerne værdi.

I stedet for at fokusere på et produkt eller din virksomhed, bliver du nødt til at fokusere på den værdi, dit produkt eller din tjeneste giver brugeren i sidste ende.

Hvis du vælger den rigtige målgruppe, kan det godt være, at brugerne ikke er interesseret i dig lige nu, men du har fået deres opmærksomhed. Og de vil derfor være varme og potentielle kommende kundeemner.

Målretning af Facebook annoncer

3. Målretning af Facebook annoncer

Målretning af Facebook-annoncer er en af de vigtigste parametre for virksomheder i Esbjerg

Facebook giver mulighed for at levere annoncer målrettet til brugere inden for din virksomheds geografiske placering. Du kan desuden segmentere annoncerne efter interesse, alder, køn, forbindelser og meget mere.

En god tommelfingerregel er at sikre, at størrelsen på din målgruppe er omkring 50.000 til 100.000 brugere.

Facebook giver også mulighed for at oprette brugerdefinerede og “lookalike” målgrupper. Disse målgrupper gør det muligt at annoncere direkte mod bestemte brugere, f.eks. brugere, der tidligere har besøgt din hjemmeside, eller brugere, der minder om dem.

En af de første ting, jeg gør, når jeg overtager en annoncekonto, er at oprette relevante målgrupper. Det giver mig mulighed for at høste de “lavthængende frugter”.

Sporing og optimering

4. Sporing og optimering af Facebook annoncer

Det er relativt nemt at komme i gang med Facebook-annoncering, men mange glemmer det vigtigste: Sporing.

Hvis du ikke ved, hvordan dine Facebook-annoncer performer, og hvad du får igen for dine markedsføringskroner, er pengene og arbejdet spildt. Du bliver nødt til at finde ud af, om målet med annonceringen er opnået eller ej.

Facebook har et rapporteringssystem, som giver et rigtig godt overblik, men det kræver, at du har implementeret konverteringssporing og Facebook-pixelen på din hjemmeside.

Hvis du, ligesom mig, aldrig er tilfreds med dit investeringsafkast (ROI), bør du optimere dine Facebook-annoncer.

Så hvordan optimerer du Facebook-annoncerne for at få det bedste ud af dem? Du tester, tester og tester.

Du kan teste alt fra billeder, tekster, CTA-knapper, demografi, enheder, budstrategier, tidspunkter, placeringer, landingssider og meget mere.

En A/B-test er en strategi inden for markedsføring, hvor man finder ud af, hvilke to versioner der klarer sig bedst i en test. Målet er at identificere de elementer, der øger chancerne for at opnå målet.

Afsluttende bemærkninger

5. Afsluttende bemærkninger

Jeg håber at denne artikel har kunnet inspirere dig til at arbejde med Facebook annoncering

Hvis du har en virksomhed i Esbjerg, så er der rigtig mange muligheder for at markedsføre din virksomhed overfor potentielle kunder i Esbjerg – uanset hvilken type virksomhed.

Har du brug for hjælp eller sparring til at komme i gang? Du er velkommen til at kontakte mig.

 

Relaterede artikler

Læs også disse artikler om online markedsføring

19.okt - SEO

SEO Guide: Den ultimative guide

I praksis består arbejdet i at opnå en høj position i søgeresultaterne på Google eller de andre søgemaskiner. I arbejdet…

Læs mere
3.okt - SEO

Guide til lokal SEO: Få flere kunder med SEO

Markedsføring er en nødvendig investering for alle seriøse virksomheder. Uden markedsføring vil din virksomhed ikke blive set og hørt i…

Læs mere