Online markedsføring af bilforhandler
Bent Pedersen er et af Esbjergs største bilhuse med afdelinger i Varde og Sønderborg. Her tilbyder de et bredt udvalg af biler i alle prisklasser, herunder mærker som Mercedes, Citroën og Opel.
Udarbejdelse af digital strategi
Fra starten var der et ønske om mere branding og øget synlighed online. Derfor var det vigtigt med en holistisk tilgang.
Vi startede med at fokusere på den samlede kunderejse, og vores strategi var at være til stede ved alle de berøringspunkter, hvor kunderne overvejer at købe en ny bil. Vores primære fokus var på online markedsføring via Google Ads, Facebook annoncering og e-mail.
For at måle effekten af vores indsats, etablerede vi en række KPI’er både for mikro- og makro-konverteringer, som gjorde det muligt for os at modellere kunderejsen og opnå maksimal effekt.
Vores primære indsats inden for online markedsføring bestod af en kombination af Facebook annoncering og Google Ads, hvor vi sørgede for at skabe en sammenhængende oplevelse for kunden igennem hele kunderejsen.
Kontakt migFordele ved digital strategi
- Få større synlighed online
- Få flere kunder og leads
- Udnyt og samspil mellem de digitale kanaler
- Opnå maksimal udnyttelse af din indsats
- Reducer af cost per acquisition
- Få bedre branding
Sådan gjorde jeg
Indsatsen for Bent Pedersen bestod af to fokusområder. Først og fremmest skulle vi brande Bent Pedersen som den førende bilforhandler i nærområdet. Dernæst skulle vi fokusere på at få kunderne ned i butikken for at tage en prøvetur.
- AnalyseJeg lavede en grundig konkurrentanalyse for at finde ud af, hvilke konkurrenter Bent Pedersen har i deres nærområde.
- StrategiKunderejsen blev et centralt fokus i den digitale strategi. Det var vigtigt for os at skabe en solid sammenhæng på tværs af digitale kanaler.
- EksekveringGoogle Ads blev en vigtig kanal for Bent Pedersen. Vi havde en hypotese om, at mange potentielle kunder søger information online, inden de booker en prøvetur. Derfor var det vigtigt for os at være til stede med relevante og målrettede annoncer i Google-søgeresultaterne.
Styrket branding med online markedsføring
Formålet med tilstedeværelsen på digitale kanaler har været at styrke det i forvejen anerkendte brand Bent Pedersen. Vi havde et ønske om at være tilstede i hele kunderejsen.
Digital strategist
Simon Grevang
Den lange kunderejse
Formålet med tilstedeværelsen på digitale kanaler har været at styrke det i forvejen anerkendte brand Bent Pedersen og skabe en helhedsoplevelse for kunden gennem hele kunderejsen.
Læs også andre cases
Få inspiration til hvordan du kan gøre endnu mere ud af din online tilstedeværelse.
Online markedsføring
Alkolaas.dk
Jawin Safe Trip fik hjæp til ny hjemmeside og online markedsføring.