Markedsføring af feriecenter
Lindvig Feriecenter havde et ønske at tiltrække flere gæster udenom de traditionelle og dyre bookingportaler. Første fase i den proces var at skabe en ny platform, hvor den vestjyske identitet kom i fokus.
Udarbejdelse af digital strategi med at tiltrække flere gæster
Lindvig Feriecenter ligger tæt på Vesterhavet og med udsigt til Nymindegab Plantage. Stedet er omgivet af langstrakte strande, uberørte heder, frodige enge og smukke skove.
Online er der stor konkurrence om kunderne – ikke mindst fra de store bookingportaler, som ofte tager en stor andel af hver bookede overnatning. Fokus var på at tiltrække flere leads via egne kanaler for at nedbringe omkostningerne til bookingportalerne.
Første skridt var at designe og udvikle en ny hjemmeside med fokus på den vestjyske identitet. Lindvig Feriecenter havde et ønske om at gå fra et traditionelt Danhostel til et vandrehjem med mere kvalitet.
Vestjylland har rigtig meget at byde på. Der er en smuk natur, flotte strande og meget kultur. Alt sammen noget som var vigtig at få kommunikeret både på hjemmeside og i den eksterne kommunikation blandt andet ved hjælp af betalt annoncering på Facebook.
Den betalte annoncering blev inddelt i tre forskellige faser: topfunnel, midfunnel og bottom funnel således vi kunne forme budskaber baseret berøringspunkterne i kunderejsen.
E-mail automatisering blev en central kanal, fordi målet vi med e-mails kunne påvirke gæsterne igen og igen uden at øge annoncebudgettet.
Skal vi tage en uforpligtende snak om dine muligheder med online markedsføring?
Kontakt migSådan gjorde jeg
Efter grundig analyse og en tæt dialog med UX designer fik vi udviklet en ny hjemmeside i WordPress, således kunden selv kunne håndtere indhold løbende. Derefter byggede jeg et dynamisk og skalerbart set-up, hvor jeg især havde fokus på e-mail automation og kunderejsens touchpoint.
- AnalyseUdarbejdede en grundig konkurrentanalyse og dernæst en søgeordsanalyse for at finde ud af, hvilke emner der ville være interessante at belyse.
- StrategiBaseret på tilegnet viden fra analyserne kunne jeg vælge de kanaler, som vi ville arbejde mere med - samt vælge den rigtige attributionsmodel.
- EksekveringFra starten var der en agil tilgang, således var det nemt at rette strategien til baseret på kundens ønske og de fund vi gjorde undervejs.
Unik platform til Lindvig Feriecenter
Formålet var at skabe en unik platform som giver et godt forhåndsindtryk af Lindvig Feriecenter. Samtidigt skulle vi brande de mange muligheder vesterhavet giver turisterne.
Digital strategist
Simon Grevang
Content til Lindvig Ferie
I samarbejde med grafisk designer Søren Moe og fotograf Jesper Steensbeck fik vi produceret content i høj kvalitet til ny hjemmeside.
Læs også andre cases
Få inspiration til hvordan du kan gøre endnu mere ud af din online tilstedeværelse.
Online markedsføring
Mikkla
Mikkla fik hjælp til udvikling af ny hjemmeside samt online markedsføring.