Online markedsføring og ny hjemmeside
Jawin Safe Trip er godkendt som leverandør til alkolåsordningen. Min opgave var udvikling og eksekvering af en digital strategi. Jeg agerede desuden projektleder på udvikling af ny hjemmeside.
Ny hjemmeside og udarbejdelse af digital strategi
Overordnede bestod opgaven i at markedsføre alkolåse og brande Jawin Safe Trip som førende leverandør af alkolåse. Jeg agerede desuden projektleder på en ny hjemmeside
Alkolåse kan screene for alkohol inden et køretøj kan startes. Primært skulle vi målrette den betalte annoncering mod personer, som har fået et kørselsforbud efter dom for promillekørsel, og efterfølgende godkendt til at komme ind under alkolåsordningen.
Kunderejsen er således en længere proces som strækker sig fra det øjeblik, hvor man får sin dom og efterfølgende bliver godkendt til alkolåsordningen.
E-mail automation en helt central kanal i vores digitale strategi. Vi fik produceret en række automatiske e-mail flows, som skulle sørge for at holde potentielle kunder engagerede indtil de blev godkendt til alkolåsordningen.
For at servicere kunderne bedst og minimere ressourcer til kundeservice udarbejde vi en strategi, hvor brugerne ved at besvare en række spørgsmål hurtigt kunne finde ud af, hvilken del af alkolåsordningen de kunne komme under.
Vi brugte Facebook annoncering som en del af vores re-marketing strategi, hvor vi med en række professionelt producerede videoer fortalte brand historien og tidligere kunders erfaringer med Jawin Safe Trip. Content herunder video og billeder blev produceret af Steensbeck.
Efter en periode blev det besluttet at lave et total redesign af alkolaas.dk. Dette omfattede også en ny visuel identitet.
Vi havde et ønske om at skabe en ny visuel identitet, hvor man stadig kunne genkende Jawin Safe Trip. Både brugervenlighed og tekniske funktioner skulle sikre en rød tråd, således brugerne blev taget i hånden fra første gang de besøgte hjemmesiden.
Visuel identitet og design af ny hjemmeside blev udarbejdet af Søren Moe, hvorefter jeg agerede projektleder på udviklingen af den nye hjemmeside.
Hjemmesiden blev udviklet i det populære CMS system WordPress, fordi det skulle være nemt for kunden selv at vedligeholde hjemmesiden.
Resultatet blev en ny hjemmeside med fokus på brugervenlighed, brandidentitet og teknisk SEO.
Har du brug for hjælp til ny hjemmeside og online markedsføring?
Kontakt migSådan gjorde jeg
Indsatsen for Jawin Safe Trip bestod af to ben: På den ene side skulle vi udvikle en unik platform, hvorfra Jawin Safe Trip kunne sælge alkolåse fra. Derudover skulle der udvikles en digital strategi, hvor vi skabte en rød tråd gennem kunderejsen.
- AnalyseIndsatsen for Jawin Safe Trip bestod af to ben: På den ene side skulle vi udvikle en unik platform, hvorfra Jawin Safe Trip kunne sælge alkolåse fra. Derudover skulle der udvikles en digital strategi, hvor vi skabte en rød tråd gennem kunderejsen.
- StrategiKunderejsen havde et central fokus i den digitale strategi. Det var vigtigt for os at skabe en solid sammenhæng på tværs af digitale kanaler.
- EksekveringE-mail markedsføring og automation blev en vigtig kanal. Vi havde en tese om at kunderejsen ville være lang. For at minimere annonceudgifter brugte vi e-mails til at fastholde brugerne.
Online annoncering
Formålet med indsatsen er at gøre opmærksom på muligheden for at få monteret en alkolås i sin bil, hvis man har fået kørselsforbud.
Digital strategist
Simon Grevang
Jawin Safe Trip
I samarbejde med Steensbeck fik vi udviklede videocontent i høj kvalitet med det formål at nedbryde barrierer.
Læs også andre cases
Få inspiration til hvordan du kan gøre endnu mere ud af din online tilstedeværelse.
Online markedsføring
Mikkla
Mikkla fik hjælp til udvikling af ny hjemmeside samt online markedsføring.