Markedsføring af hudplejebrand

DM Skincare sælger egne hudplejeprodukter online via en webshop. Casen bestod i at brande DM Skincare og sælge hudplejeprodukter online i Danmark.

Kunde

DM Skincare

Opgavetype

Online markedsføring

Website

dmskincare.dk

Kunden og opgaven

Online markedsføring med fokus på at skabe en rød tråd

I et konkurrencepræget marked er det vigtigt at optimere kunderejsen på tværs af kanaler og enheder. Re-marketing blev et fokusområde for at skabe både salg og branding.

Efter nogle justeringer kunne vi hurtig se at Facebook annoncering skulle blive vores primære. Vi kunne med stor sandsynlighed ramme vores primære målgruppe lige præcis på det sted i kunderejsen, hvor de var mest tilbøjelige til at købe produkterne fra DM Skincare.

Vores tilgang på Facebook var i høj grad at guide og vejlede målgruppen til at vælge de bedste produkter specifikt til brugernes behov.

I løbet af få måneder fik vi opbygget en stor database med e-mails. Vi fik opbygget en liste med varme leads, som vi kunne påvirke igen og igen med relevante budskaber uden at bruge ekstra penge på annoncering.

Sideløbende med Facebook- og Instagram annoncering implementrede vi relevante kampagner i Google Ads herunder Google Shopping.

Skal vi tage en uforpligtende snak om dine muligheder med online markedsføring?

Kontakt mig
Sådan gjorde jeg

Sådan gjorde jeg

Jeg byggede et dynamisk og skalerbart set-up, hvor jeg gav algoritmer mulighed for at arbejde. Med de rette input bliver algoritmerne en stærk allieret til den strategi vi lagde for DM Skincare.

  • AnalyseUdarbejdede en adfærdsanalyse ved hjælp af data fra søgemaskiner, sociale medier og DM Skincare's egne data.
  • Strategi Baseret på den tilegnet viden fra udarbejdede analyser kunne jeg foretage et strategisk kanalvalg, samt vælge den rigtige attributionsmodel.
  • Eksekvering Strategien blev eksekveret med en agil tilgang, hvilket gav mig mulighed for at optimere indsatsen baseret på den indsamlede data.
Udtagelse
Hjælp til fokus på hele kunderejsen

Vi udnyttede algoritmerne til at skabe flere salg og vi brugte e-mail til at øge livstidsværdi for sikre en bæredygtig forretning.

Digital Strategist

Simon Grevang

DM Skincare

DM Skincare voksede og blev på få år et anderkendt dansk hudplejebrand. Jeg er glad for at have været med på rejsen.

Andre cases

Læs også andre cases

Få inspiration til hvordan du kan gøre endnu mere ud af din online tilstedeværelse.

Online markedsføring

Bent Pedersen

Bent Pedersen fik hjælp til online markedsføring.

Branding

INGENIØR`NE

En digital strategi er dybt forankret med virksomhedens overordnet strategi.

Online markedsføring

Mikkla

Mikkla fik hjælp til udvikling af ny hjemmeside samt online markedsføring.

Kontakt

Skal vi tage en snak?

Jeg hjælper virksomheder i Esbjerg om omegn med online markedsføring. Lad os tage en uforpligtende snak om dine muligheder.

+45 21749872

kontakt@simongrevang.dk