Facebook annoncering

Der er over to milliarder brugere på Facebook verden over. En undersøgelse af eMarketer viser at 96% af alle adspurgte marketing eksperter mener Facebook er den mest effektive social medieplatform til at annoncere på.  

I gennemsnit bruger en person 50 minutter om dagen på Facebook, Instagram og messenger. Det er langt mere end nogen andre sociale medier.

Facebook annoncering giver virksomheder mulighed for at få bredere rækkevidde, eksponering og målretning af relevante budskaber.

Facebook annoncering er både for såkaldt B2C og B2B virksomheder, og der findes mange succeshistorier.

For at opnå succes med Facebook annoncering kræver det en solid annoncestrategi og de rigtige målgrupper.

Facebook er en af de bedste markedsføringskanaler til at opnå høj ROI.

Har du brug for hjælp til effektiv Facebook annoncering? Brug kontaktformularen og kontakt mig helt uforpligtende til en snak om mulighederne for et godt samarbejde.

KONTAKT MIG I DAG
Lad os tage en snak om dine muligheder

Lad mig hjælpe med Facebook annoncering

Jeg arbejder med online markedsføring herunder også Facebook annoncering. Jeg ved hvad der virker på Facebook, og hvad der ikke gør.

Jeg kan hjælpe med at implementere Facebook annoncering i jeres markedsføringsstrategi og få annoncerne på Facebook til at spille sammen med de andre markedsføringskanaler.

Lad os tage en uforpligtende snak om et eventuelt samarbejde.

Fordele ved digital strategi

  • Større synlighed online
  • Øget omsætning
  • Maksimal udnyttelse af tilgængelige ressourcer
  • Reducering af cost per acquisition
  • Branding

Om Facebook annoncering

Når du logger på Facebook vil du kunne se sponsorerede indlæg i dit newsfeed eller i højre side, hvis du bruger en desktop.

Facebook annoncer adskiller fra andre traditionelle annoncenetværk fordi du kan målrette og segmentere budskaber præcist.

Med en god opsætning, kan du vise Facebook annoncer til folk som matcher din kundeprofil. Det betyder, at du ikke spilder penge på at vise annonce til brugere, som du allerede kender eller ikke har en interesse i din virksomhed.

Der findes tusindvis af muligheder for at målrette Facebook annoncer. Overordnede er de brede kategorier:

  • En persons alder, køn og placering
  • Sider som en bruger allerede liker på Facebook
  • Aktivitet på virksomhedens hjemmeside – også kaldet re-targeting.
  • Interessebaserede annoncer

Facebook tilbyder 10 forskellige kampagnemål baseret på, hvad du vil opnå med Facebook annoncering. For hvert af disse mål, kan du vælge forskellige annonceformater baseret på valgte mål og målgrupper.

De 10 forskellige kampagnemål er:

  • App installationer, hvor formålet er at skaffe flere installationer af en app på telefon eller desktop
  • Brand awareness, hvor formålet er at præsentere dit brand for et nyt publikum
  • Engagement, hvor man med et indlæg forsøger at øge antal af likes, kommentarer m.v.
  • Konverteringer, hvor man ønsker at få brugerne til at foretage en bestemt handling på en hjemmeside f.eks. at tilmelde sig en service eller købe et produkt.
  • Lead generering, hvor målet er at få nye leads til virksomhedens salgstragt.
  • Reach, hvor målet er at nå så mange som muligt med en annonce inden for en valgt målgruppe.
  • Produktkatalog, hvor facebook annoncerne kobles til et produktkatalog for at vise annoncer for de produkter, brugerne er mest tilbøjelige til at købe.
  • Store visits, hvor målet er at drive brugerne til en fysisk placering f.eks. en butik.
  • Trafik, hvor målet er at bringe trafik til en hjemmeside.
  • Videovisninger, hvor målet er at vise en video overfor en målgruppe for at øge brandwareness.

Kontakt mig i dag
Lad os tage en snak om dine muligheder