SEO (søgemaskineoptimering)

SEO er en forkortelse af Search Engine Optimization eller søgemaskineoptimering på dansk. SEO er en markedsførings disciplin, hvor målet er at opnå gode placeringer på en række søgeord og termer i Google og andre søgemaskinerne.

Værdien i SEO består i at tiltrække organisk (ikke betalt) trafik til hjemmesiden med det formål at konvertere besøgende til kunder eller branding af virksomheden.

Arbejdet med SEO er 100% målbar. Du vil hver måned få tilsendt en rapport over indsatsen og effekten af arbejdet med SEO. Du kan altså direkte se om din investering i SEO tjener sig hjem.

Der er rigtig mange aspekter i SEO. Alt lige fra ordene på din hjemmeside til den måde andre hjemmesider linker til dig på nettet. Derudover handler det om at din hjemmeside er struktureret på en måde søgemaskinerne forstår.

SEO er en kontinuerlig proces som kan have rigtig stor værdi for langt de fleste virksomheder. Der er kun få resulterer søgningerne hos Google – hvorfor skal du ikke have dem?

Lad os tage en uforpligtende snak om mulighederne for et godt samarbejde.

KONTAKT MIG I DAG
Lad os tage en snak om dine muligheder

Jeg hjælper virksomheder med at skabe mere værdi med SEO. Jeg er uddannet indenfor SEO, så jeg ved hvordan man skaber gode resultater med SEO.

Jeg har over 8 års erfaring og uddannelse indenfor digital markedsføring på strategisk, taktisk og operationelt niveau.

Lad os tage en uforpligtende snak om mulighederne for et godt samarbejde.

Fordele ved SEO

  • 100% målbar
  • Tiltrækker organisk
  • Flere besøgende og leads
  • Langsigtet strategi

Derfor har du brug for SEO

Mest trafik fra internettet er drevet af de store kommercielle søgemaskiner f.eks, Google, Bing og Yahoo.

Selvom sociale medier og andre former for trafik kan generere rigtig mange besøg på din hjemmeside, så er søgemaskinerne stadig den primære metode til at finde information for langt de fleste internetbrugere. Det gælder uanset, hvilken type hjemmeside du ejer.

Søgemaskinerne er unikke fordi de giver målrettet trafik. De skaffer altså brugere som er på udkig efter det, som du tilbyder i din virksomhed.

Hvis søgemaskinerne ikke kan finde vejen til din hjemmeside eller tilføje indhold til deres databaser, vil du miste mange muligheder for at drive trafik til din hjemmeside og dermed omsætning.

Erfaringer siger, at trafik fra søgemaskinerne fra være afgørende for virksomhedens succes. Målrettet og relevant trafik til din hjemmeside kan give omtale, omsætning og eksponering som ingen andre kanaler kan.

Investering i SEO kan derfor være attraktiv i forhold til andre markedsføringskanaler.

Hvad er SEO

SEO er ikke et trick, men derimod en bæredygtig og langsigtet markedsføringsstrategi. Googles mission er at organisere verdens information og gøre det almindelig tilgængeligt og nyttigt.

Google ønsker at vise brugerne det bedste resultatet for en søgning. Hvis du ønsker den bedste ranking for et søgeord, skal du blot være det bedste resultat.

Permanent gode ranking resultater i Google kræver en omfattende SEO-strategi med fokus på alle aspekter af hjemmesiden. De tekniske ting, brugeroplevelsen, indholdet på hjemmesiden og sikkerheden er alle elementer som skal være i orden.

Jeg har en holistisk tilgang til SEO, hvilket betyder at jeg arbejder med flere områder i arbejdet med SEO herunder:

  • God teknisk SEO
  • En god brugeroplevelse
  • Kvalitetsindhold
  • Webstedet holdes sikkert

Attraktive hjemmesider har en lavere afvisningsprocent og langt større chance for at få opmærksomhed på de sociale medier. Disse 2 elementer vil være afgørende for at opretholde gode ranking resultater i Google.

Derudover vil attraktive hjemmesider resultere i flere konverteringer f.eks. salg eller henvendelser fra potentielle kunder. Hvis brugerne synes om og forstår din hjemmeside, er chancen for at de vil købe dine produkter eller ydelser højere.

At være det bedste resultat betyder fokus på teknisk SEO, brugeroplevelse, stor sikkerhed og godt indhold. Du bør fokusere på alle aspekter i arbejdet med SEO. Det vil give dig et stort forspring i forhold til dine konkurrenter.

On-site faktorer i SEO

On-site faktorer i alle de ting, du kan påvirke på din egen hjemmeside. Alle former for tekniske aspekter af din hjemmeside er vigtige for at øge chancen for din hjemmeside vil rangere godt i søgeresultaterne.

Hjemmesidens struktur, hjemmesidens hastighed, indholdet på hjemmesiden er alle vigtige on-site SEO faktorer. Du kan læse mine artikler om SEO, hvis du ønsker at blive bedre til at lave SEO

Off-site faktorer

Off-site faktorer er sværere at påvirke. Den absolut vigtigste off-site faktor er de links som peger mod din hjemmeside. Jo flere (relevante) hjemmesider som linker til dig, desto bedre bliver dine placeringer i Google. Dette kaldes linkbuilding.

Gode og relevante links kommer med godt indhold. Derfor bør man fokusere på både on-site og off-site SEO.

En anden vigtig off-site faktor er konkurrencen i markedet. I nogle markeder er det svært at rangere godt fordi konkurrencen er meget høj. Derfor bør en konkurrentanalyse udarbejdes inden man påbegynder SEO indsatsen.

Kontakt mig i dag
Lad os tage en snak om dine muligheder

0/0