Data, webanalyse & insights

At basere markedsføring på følelser frem for data kan være en skjult faldgrube. Med webanalyser får du en klar indsigt i både dine egne og dine konkurrenters online aktiviteter. Gennem nøjagtig webanalyse kan du vurdere, om din investering i online markedsføring virkelig bærer frugt eller ej.

webanalyse og insigts - Ekspert i online markedsføring Simon Grevang
Webanalyse

Fra rå data til værdifuld indsigt med data & insights

Ved at bruge data kan du ikke kun opnå en dybere forståelse af brugeradfærd og kunderejsen, men også skabe reel værdi for din virksomhed. Med den rette indsigt kan du forudsige kundernes behov, tilpasse din strategi og forbedre deres oplevelse. Der findes en række værktøjer, der kan guide dig gennem denne proces og give dig værdifuld viden om dine brugere.

Forestil dig muligheden for at forudsige, hvad dine kunder vil gøre næste gang.

Webanalyse omfatter opsamling, analyse, visualisering og fortolkning af data. Disse analyser kan give dig svar på vigtige spørgsmål om din online markedsføring og hjemmeside. Det kan give dig helt ny viden om dine kunder og deres behov.

På den måde kan du tilpasse både din indsats for at dække et større brugerbehov.

Du kan desuden finde ud af, hvad en ny kunde koster (customer acquisition cost), og hvor meget værdi kunder har over en lang periode (customer lifetime value).

Lad mig give dig et eksempel: Du har fået 100 nye kunder ved hjælp af Google Ads for hver 100 kroner per kunde i annonceudgifter.

Disse 100 kunder har givet dig en omsætning på 100.000 kr. Det betyder, at hver kunde har en livstidsværdi på 1.000 kr. Annonceringen på Google har altså givet dig en profit på 90.000 kr.

Digitale analyser giver dig altså mulighed for at træffe beslutninger baseret på data.

Både små og store virksomheder kan bruge digitale analyser til at få mere indsigt og det giver mulighed for at benchmark forskellige indsatser.

Til dagligt hjælper jeg både små og mellemstore virksomheder med digitale analyser.

Jeg analyserer og visualiserer data og gør det nemmere at forstå, så du kan træffe beslutninger baseret på konkrete problemstillinger.

Kontakt mig

Fordele ved digitale analyser

  • Målrettet
  • Handlingsrettede
  • Indsigtsfuld
  • Effektive
  • Giver databaserede beslutninger

Skal vi tage en snak?

Lad os tage en uforpligtende snak om dine muligheder. Jeg har over 14 års erfaring, uddannelser og “know how” indenfor digital markedsføring som du kan få glæde af.

+45 21749872

kontakt@simongrevang.dk

Kompetencer

Jeg kan også hjælpe dig med

Jeg har en holistisk tilgang til online markedsføring. Jeg hjælper dig med at skabe en rød tråd gennem hele indsatsen.

Google Ads

Google Ads er Googles annoncesystem som giver dig resultater med det samme.

Webanalyse

Webanalyse giver indblik i brugeradfærd og din digitale indsats.

SEO

SEO står for search engine optimization eller på dansk søgemaskineoptimering.

Facebook annoncering

Facebook Annoncering

Med Facebook annoncering kan du målrette budskaber til en segmenteret målgruppe.