Online markedsføring af bilforhandler

Bent Pedersen er et af Esbjergs største bilhuse med afdelinger i Varde og Sønderborg. Her tilbyder de et bredt udvalg af biler i alle prisklasser, herunder mærker som Mercedes, Citroën og Opel.

Kunde

Bent Pedersen

Opgavetype

Branding

Kunden og opgaven

Udarbejdelse af digital strategi

Fra starten var der et ønske om mere branding og øget synlighed online. Derfor var det vigtigt med en holistisk tilgang.

Vi startede med at fokusere på den samlede kunderejse, og vores strategi var at være til stede ved alle de berøringspunkter, hvor kunderne overvejer at købe en ny bil. Vores primære fokus var på online markedsføring via Google Ads, Facebook annoncering og e-mail.

For at måle effekten af vores indsats, etablerede vi en række KPI’er både for mikro- og makro-konverteringer, som gjorde det muligt for os at modellere kunderejsen og opnå maksimal effekt.

Vores primære indsats inden for online markedsføring bestod af en kombination af Facebook annoncering og Google Ads, hvor vi sørgede for at skabe en sammenhængende oplevelse for kunden igennem hele kunderejsen.

Kontakt mig

Fordele ved digital strategi

  • Få større synlighed online
  • Få flere kunder og leads
  • Udnyt og samspil mellem de digitale kanaler
  • Opnå maksimal udnyttelse af din indsats
  • Reducer af cost per acquisition
  • Få bedre branding
Sådan gjorde jeg

Sådan gjorde jeg

Indsatsen for Bent Pedersen bestod af to fokusområder. Først og fremmest skulle vi brande Bent Pedersen som den førende bilforhandler i nærområdet. Dernæst skulle vi fokusere på at få kunderne ned i butikken for at tage en prøvetur.

  • AnalyseJeg lavede en grundig konkurrentanalyse for at finde ud af, hvilke konkurrenter Bent Pedersen har i deres nærområde.
  • StrategiKunderejsen blev et centralt fokus i den digitale strategi. Det var vigtigt for os at skabe en solid sammenhæng på tværs af digitale kanaler.
  • EksekveringGoogle Ads blev en vigtig kanal for Bent Pedersen. Vi havde en hypotese om, at mange potentielle kunder søger information online, inden de booker en prøvetur. Derfor var det vigtigt for os at være til stede med relevante og målrettede annoncer i Google-søgeresultaterne.
Digital markedsføring
Styrket branding med online markedsføring

Formålet med tilstedeværelsen på digitale kanaler har været at styrke det i forvejen anerkendte brand Bent Pedersen. Vi havde et ønske om at være tilstede i hele kunderejsen.

Digital strategist

Simon Grevang

Den lange kunderejse

Formålet med tilstedeværelsen på digitale kanaler har været at styrke det i forvejen anerkendte brand Bent Pedersen og skabe en helhedsoplevelse for kunden gennem hele kunderejsen.

Andre cases

Læs også andre cases

Få inspiration til hvordan du kan gøre endnu mere ud af din online tilstedeværelse.

Online markedsføring

Bent Pedersen

Bent Pedersen fik hjælp til online markedsføring.

Branding

INGENIØR`NE

En digital strategi er dybt forankret med virksomhedens overordnet strategi.

Online markedsføring

Jacobi Byg

Jacobi Byg har fået hjælp til branding og en ny platform.

Skal vi tage en snak?

Har du spørgsmål til mig eller et projekt, du gerne vil diskutere? Lad os tage en uforpligtende snak.

+45 21749872

kontakt@simongrevang.dk