Branding og rekruttering af ingeniører
INGENIØR’ne er en af Danmarks største ingeniørvirksomheder med et stigende behov for at rekruttere nye medarbejdere. For at brande INGENIØR'ne som en attraktiv arbejdsplads udarbejdede vi en digital strategi.
Digital strategi med det formål at tiltrække og fastholde arbejdskraft
Rekruttering af erfarne ingeniører er en udfordring, da det er både dyrt og kompliceret. Derfor er det vigtigt at være en attraktiv og spændende arbejdsplads.
INGENIØR’ne er en af Danmarks største ingeniørvirksomheder, og for at brande dem som en attraktiv arbejdsplads udarbejdede vi en digital strategi.
Vi ønskede at tiltrække erfarne ingeniører ved at brande INGENIØR’ne som en populær og attraktiv arbejdsplads, hvor der arbejdes med spændende projekter og med højt til loftet. INGENIØR’ne havde tidligere brugt rekrutteringsbureauer, men ønskede nu en alternativ tilgang til rekruttering.
Vi udarbejdede en digital strategi med det formål at følge potentielle kandidater gennem kunderejsen, hvor vi primært inkluderede kanalerne LinkedIn, Facebook og Google Ads. Grafisk designer Søren Moe udarbejdede løbende annoncemateriale og var en aktiv del af udviklingen af den digitale strategi.
Vi benyttede os af Facebook annoncering med lead formularer for at få potentielle kandidater i dialog og brugte Google Ads til at være synlige for kandidater, der var langt i deres overvejelser om at søge nyt job.
Vi havde desuden en tese om, at et stærkt brand gør det nemmere at tiltrække nye medarbejdere, så vores fokus var også på branding af INGENIØR’ne, især i områderne omkring Esbjerg, Kolding, Aarhus og Odense, hvor deres afdelinger er placeret.
Hvis du ønsker at tale om branding og digital markedsføring, er du velkommen til at kontakte mig.
Kontakt migFordele ved branding
- Differentiering fra konkurrenterne
- Øget kundeloyalitet
- Stærk brandidentitet kan øge værdien
- Beskyttelse mod konkurrenter
- Få mere effektiv markedsføring
Sådan gjorde jeg
Indsatsen for INGENIØR’ne bestod af to ben: At brande INGENIØR’ne som en attraktiv arbejdsplads og at nedbryde barrierer for at lette dialogen med potentielle kandidater.
- AnalyseJeg lavede en grundig konkurrentanalyse for at finde ud af, hvilke konkurrerende ingeniørvirksomheder der var i Esbjerg, Kolding, Odense og Århus.
- StrategiKunderejsen var et centralt fokus i den digitale strategi. Det var vigtigt for os at skabe en solid sammenhæng på tværs af digitale kanaler, så potentielle kandidater ville få en sammenhængende og klar opfattelse af INGENIØR'ne som en attraktiv arbejdsplads, uanset hvor de mødte virksomheden online.
- EksekveringVi opbyggede løbende nye kampagner med relevante budskaber på både Facebook, LinkedIn og Google med det formål at fortælle den gode historie om INGENIØR'ne og skabe en solid sammenhæng på tværs af de digitale kanaler.
Branding og rekruttering