Online markedsføring og ny hjemmeside
Jawin Safe Trip er blevet godkendt som en leverandør til alkolåsordningen. Min opgave var at udvikle og eksekvere en digital strategi for virksomheden. Derudover agerede jeg også som projektleder for udviklingen af deres nye hjemmeside.
Ny hjemmeside og udarbejdelse af digital strategi
I denne case var hovedformålet at markedsføre alkolåse og brandet Jawin Safe Trip som den førende leverandør af alkolåse. Jeg fungerede også som projektleder på en ny hjemmeside.
Alkolåse er en enhed, der kan screene for alkohol, før et køretøj kan startes. Vores primære mål var at målrette vores betalte annoncering mod personer, der havde fået kørselsforbud efter dom for promillekørsel og derefter blev godkendt til at deltage i alkolåsordningen.
Kunderejsen var en lang proces, der strakte sig fra det tidspunkt, hvor en person fik sin dom og derefter blev godkendt til alkolåsordningen.
E-mail automation var en central kanal i vores digitale strategi. Vi udviklede en række automatiske e-mail flows, der skulle sørge for at holde potentielle kunder engagerede, indtil de blev godkendt til alkolåsordningen.
For at servicere kunderne bedst muligt og minimere ressourcer til kundeservice udarbejdede vi en strategi, hvor brugerne hurtigt kunne finde ud af, hvilken del af alkolåsordningen de kunne deltage i ved at besvare en række spørgsmål.
Vi brugte Facebook annoncering som en del af vores remarketing strategi, hvor vi med en række professionelt producerede videoer fortalte brand historien og tidligere kunders erfaringer med Jawin Safe Trip. Content, herunder video og billeder, blev produceret af Steensbeck.
Efter en periode blev det besluttet at lave et total redesign af alkolaas.dk, som også omfattede en ny visuel identitet. Vi ønskede at skabe en ny visuel identitet, hvor man stadig kunne genkende Jawin Safe Trip. Brugervenlighed og tekniske funktioner blev sikret for at give en rød tråd og tage brugerne i hånden fra det første besøg på hjemmesiden.
Visuel identitet og design af den nye hjemmeside blev udarbejdet af Søren Moe, og jeg fungerede som projektleder på udviklingen af den nye hjemmeside.
Hjemmesiden blev udviklet i det populære CMS system WordPress, fordi det skulle være nemt for kunden selv at vedligeholde hjemmesiden.
Resultatet var en ny hjemmeside med fokus på brugervenlighed, brandidentitet og teknisk SEO.
Kontakt mig gerne, hvis du har brug for hjælp til at opbygge en ny hjemmeside og online markedsføring.
Kontakt migFordele ved digital strategi
- Få større synlighed online
- Få flere kunder og leads
- Udnyt og samspil mellem de digitale kanaler
- Opnå maksimal udnyttelse af din indsats
- Reducer af cost per acquisition
- Få bedre branding
Sådan gjorde jeg
Indsatsen for Jawin Safe Trip involverede to hovedområder: For det første skulle vi udvikle en unik platform, hvor Jawin Safe Trip kunne sælge deres alkolåse. For det andet skulle vi udvikle en digital strategi, der sikrede en sammenhængende oplevelse for kunderne igennem hele deres købsproces.
- AnalyseJawin Safe Trips indsats bestod af to dele: På den ene side skulle vi udvikle en unik platform, hvorfra Jawin Safe Trip kunne sælge alkohollåse. Derudover skulle der udvikles en digital strategi, hvor vi skabte en sammenhængende rød tråd gennem kunderejsen.
- StrategiKunderejsen havde en central placering i den digitale strategi. Det var vigtigt for os at skabe en solid sammenhæng på tværs af digitale kanaler.
- EksekveringE-mailmarkedsføring og automation blev en vigtig kanal. Vi havde en hypotese om, at kunderejsen ville være lang. For at minimere annonceudgifter brugte vi e-mails til at fastholde brugerne.
Online annoncering