Markedsføring af feriecenter
Lindvig Feriecenter havde et ønske om at tiltrække flere gæster uden at skulle benytte de traditionelle og dyre bookingportaler. Første fase i denne proces var at skabe en ny platform, hvor den vestjyske identitet kunne komme i fokus.
Udarbejdelse af digital strategi med at tiltrække flere gæster
Lindvig Feriecenter er beliggende i nærheden af Vesterhavet med udsigt til Nymindegab Plantage. Stedet er omgivet af lange strande, uberørte heder, frodige enge og smukke skove.
På nettet er der stor konkurrence om kunderne – ikke mindst fra de store bookingportaler, som ofte tager en stor andel af hver booket overnatning. Fokus var på at tiltrække flere leads via egne kanaler for at nedbringe omkostningerne til bookingportalerne.
Første skridt var at designe og udvikle en ny hjemmeside med fokus på den vestjyske identitet. Lindvig Feriecenter havde et ønske om at gå fra et traditionelt Danhostel til et vandrehjem med mere kvalitet.
Vestjylland har meget at byde på. Der er en smuk natur, flotte strande og masser af kultur. Alt sammen noget, som var vigtigt at kommunikere både på hjemmesiden og i den eksterne kommunikation, herunder betalt annoncering på Facebook.
Strategien for den betalte annoncering blev inddelt i tre forskellige faser: topfunnel, midfunnel og bottom funnel, så vi kunne forme budskaber baseret på berøringspunkterne i kunderejsen.
E-mail automatisering skulle være en central kanal, fordi vi med e-mails kunne påvirke gæsterne igen og igen uden at øge annoncebudgettet.
Vil du have en uforpligtende snak om dine muligheder med online markedsføring?
Kontakt migFordele ved digital strategi
- Få større synlighed online
- Få flere kunder og leads
- Udnyt og samspil mellem de digitale kanaler
- Opnå maksimal udnyttelse af din indsats
- Reducer af cost per acquisition
- Få bedre branding
Sådan gjorde jeg
Efter en grundig analyse og tæt dialog med en UX-designer udviklede vi en ny hjemmeside i WordPress, så kunden selv kunne håndtere indholdet løbende. Derefter opbyggede jeg et dynamisk og skalerbart set-up, hvor jeg især havde fokus på e-mail-automatisering og touchpoints i kunderejsen.
- AnalyseJeg udarbejdede en grundig konkurrentanalyse og derefter en søgeordsanalyse for at finde ud af, hvilke emner der ville være interessante at fokusere på.
- StrategiBaseret på den indsamlede viden fra analyserne, kunne jeg vælge de kanaler, som vi skulle arbejde mere med, samt vælge den rette attributionsmodel.
- EksekveringFra starten var der en agil tilgang, som gjorde det nemt at tilpasse strategien baseret på kundens ønsker og de fund, vi gjorde undervejs.
Unik platform til Lindvig Feriecenter