Markedsføring af feriecenter

Lindvig Feriecenter havde et ønske om at tiltrække flere gæster uden at skulle benytte de traditionelle og dyre bookingportaler. Første fase i denne proces var at skabe en ny platform, hvor den vestjyske identitet kunne komme i fokus.

Kunde

Lindvig Feriecenter

Opgavetype

Ny hjemmeside

Website

lindvigferie.dk

danfos
Kunden og opgaven

Udarbejdelse af digital strategi med at tiltrække flere gæster

Lindvig Feriecenter er beliggende i nærheden af Vesterhavet med udsigt til Nymindegab Plantage. Stedet er omgivet af lange strande, uberørte heder, frodige enge og smukke skove.

På nettet er der stor konkurrence om kunderne – ikke mindst fra de store bookingportaler, som ofte tager en stor andel af hver booket overnatning. Fokus var på at tiltrække flere leads via egne kanaler for at nedbringe omkostningerne til bookingportalerne.

Første skridt var at designe og udvikle en ny hjemmeside med fokus på den vestjyske identitet. Lindvig Feriecenter havde et ønske om at gå fra et traditionelt Danhostel til et vandrehjem med mere kvalitet.

Vestjylland har meget at byde på. Der er en smuk natur, flotte strande og masser af kultur. Alt sammen noget, som var vigtigt at kommunikere både på hjemmesiden og i den eksterne kommunikation, herunder betalt annoncering på Facebook.

Strategien for den betalte annoncering blev inddelt i tre forskellige faser: topfunnel, midfunnel og bottom funnel, så vi kunne forme budskaber baseret på berøringspunkterne i kunderejsen.

E-mail automatisering skulle være en central kanal, fordi vi med e-mails kunne påvirke gæsterne igen og igen uden at øge annoncebudgettet.

Vil du have en uforpligtende snak om dine muligheder med online markedsføring?

Kontakt mig

Fordele ved digital strategi

  • Få større synlighed online
  • Få flere kunder og leads
  • Udnyt og samspil mellem de digitale kanaler
  • Opnå maksimal udnyttelse af din indsats
  • Reducer af cost per acquisition
  • Få bedre branding
Sådan gjorde jeg

Sådan gjorde jeg

Efter en grundig analyse og tæt dialog med en UX-designer udviklede vi en ny hjemmeside i WordPress, så kunden selv kunne håndtere indholdet løbende. Derefter opbyggede jeg et dynamisk og skalerbart set-up, hvor jeg især havde fokus på e-mail-automatisering og touchpoints i kunderejsen.

  • AnalyseJeg udarbejdede en grundig konkurrentanalyse og derefter en søgeordsanalyse for at finde ud af, hvilke emner der ville være interessante at fokusere på.
  • StrategiBaseret på den indsamlede viden fra analyserne, kunne jeg vælge de kanaler, som vi skulle arbejde mere med, samt vælge den rette attributionsmodel.
  • EksekveringFra starten var der en agil tilgang, som gjorde det nemt at tilpasse strategien baseret på kundens ønsker og de fund, vi gjorde undervejs.
Udtagelse
Unik platform til Lindvig Feriecenter

Formålet var at skabe en unik platform, der giver et godt førstehåndsindtryk af Lindvig Feriecenter og samtidig brande de mange muligheder, som Vesterhavet giver turisterne.

Digital strategist

Simon Grevang

Content til Lindvig Ferie

I samarbejde med grafisk designer Søren Moe og fotograf Jesper Steensbeck producerede vi content i høj kvalitet til den nye hjemmeside

Andre cases

Læs også andre cases

Få inspiration til, hvordan du kan optimere din online tilstedeværelse endnu mere.

Online markedsføring

Bent Pedersen

Bent Pedersen fik hjælp til online markedsføring.

Branding

INGENIØR`NE

En digital strategi er dybt forankret med virksomhedens overordnet strategi.

Online markedsføring

Jacobi Byg

Jacobi Byg har fået hjælp til branding og en ny platform.

Skal vi tage en snak?

Har du spørgsmål eller et projekt, du gerne vil drøfte med mig? Du er velkommen til at kontakte mig.

+45 21749872

kontakt@simongrevang.dk