Markedsføring af hudplejebrand
DM Skincare ønskede at styrke deres brand og øge salget af deres egne hudplejeprodukter på deres webshop. Min opgave var at udvikle en digital strategi, der kunne hjælpe med at nå disse mål.
Online markedsføring med fokus på at skabe en rød tråd
I et konkurrencepræget marked er det vigtigt at optimere kunderejsen på tværs af kanaler og enheder. Re-marketing blev et fokusområde for at skabe både salg og branding.
Efter nogle justeringer kunne vi hurtigt se, at Facebook-annoncering skulle blive vores primære fokusområde. Vi kunne med stor sandsynlighed ramme vores primære målgruppe lige præcis på det sted i kunderejsen, hvor de var mest tilbøjelige til at købe produkterne fra DM Skincare.
Vores tilgang på Facebook var i høj grad at guide og vejlede målgruppen til at vælge de bedste produkter specifikt til deres behov.
I løbet af få måneder opbyggede vi en stor database med e-mails. Vi fik opbygget en liste med varme leads, som vi kunne påvirke igen og igen med relevante budskaber uden at bruge ekstra penge på annoncering.
Sideløbende med Facebook- og Instagram-annoncering implementerede vi relevante kampagner i Google Ads, herunder Google Shopping.
Vil du have en uforpligtende snak om dine muligheder med online markedsføring?
Kontakt migFordele ved digital strategi
- Få større synlighed online
- Få flere kunder og leads
- Udnyt og samspil mellem de digitale kanaler
- Opnå maksimal udnyttelse af din indsats
- Reducer af cost per acquisition
- Få bedre branding
Sådan gjorde jeg
Jeg opbyggede en dynamisk og skalerbar infrastruktur, hvor jeg gav algoritmer mulighed for at arbejde. Med de rette input kan algoritmerne være en stærk allieret i den strategi, vi udviklede for DM Skincare.
- AnalyseVi udarbejdede en adfærdsanalyse ved hjælp af data fra søgemaskiner, sociale medier og DM Skincare's egne data.
- StrategiBaseret på den tilegnede viden fra udarbejdede analyser kunne jeg foretage et strategisk kanalvalg samt vælge den rigtige attributionsmodel.
- EksekveringStrategien blev eksekveret med en agil tilgang, hvilket gav mig mulighed for at optimere indsatsen baseret på den indsamlede data.
Hjælp til fokus på hele kunderejsen